czwartek, 8 sierpnia 2013

Dobczyce cz. 2

Cześć!
Dzisiejszy post, to ciąg dalszy relacji z mojej wycieczki do Dobczyc, a konkretniej, to dzisiejszy post poświęcę skansenowi, który znajduje się tuż obok zamku. Jest to Skansen Budownictwa Ludowego z okolic Dobczyc i Myślenic. Obecnie w jego skład wchodzą: spichlerz zbożowy z 1863 r., karczma " Na Zbóju" z 1830 r., piętrowy kurnik z 1890 r., Dom Kultu Pochówkowego, dwie wozownie.  Skansen jest bardzo mały, aczkolwiek w jego budynkach mieści się wiele rzeczy z wyżej wymienionego terenu. Mnie chyba najbardziej do gustu przypadł Dom Kultu Pochówkowego.











Sypialnia mieszczanina z 1834 r.






Muszę przyznać, że wybierając się tam, nie sądziłam, że będzie tam tak tłoczno. Nie mogłam zbyt wiele czasu poświęcić na dokładne oglądanie wszystkiego. Przedszkolaki potrafią być irytujące w takich miejscach. Wszędzie ich było pełno. Ale to co najważniejsze zobaczyłam.
Natomiast co do samych Dobczyc... To nie różni się niczym od większości takich miasteczek. Jedna główna ulica, przy której jest mały ryneczek, kościół, urząd miasta, lekarz i masa sklepów. Jadąc tam dotarły do mnie wcześniej plotki, że maja tam naprawdę dobre lody i rzeczywiście tak jest. :)

Pozdrawiam
K.

1 komentarz: